På tur i Bergslagen

Vi kom hem från våran lilla semester igår. Som jag nämnt tidigare så behöver man inte åka speciellt långt för att uppleva det vackra, Ernst följer ju med på TV:n ändå. Nora stadshotell bjöd även på stora vackra salar med matchande takkronor. 
 
 
 
 
 
 
 
Jag och Peter kunde konstatera att vi har och göra med en harmonisk liten tjej. Vi känner oss stolta över att kunna ta med henne nästintill överallt. Vem vet, trotsåldern eller tonårsrevolten kanske har annat att visa.
 
Dag två fick vi äran att fira Peters kusin som fyllde 20. Bord hade bokats på Bryggerikrogen.
Gårdagens varmrökta lax hade gjort ett fint intryck så jag körde på fiskkortet åter igen och blev inte besviken. "Kvareteret Bryggeriet" kan jag rekommendera att besöka för er som ännu inte hittat dit. Området bjuder på många delikata hantverk. 
 
 
På vägen hem från Nora blev det en avstickare, jag ville visa en bit av min barndom innehållande en sjö, en dansbana, en stor äng, stugor, grusväg och en evighets-karusell. Det var sig likt, men ännu vackrare! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Margareta:

Det finns ju massor att upptäcka i närområdet också. Roligt att fira tillsammans! Er lilla dotter är absolut ljuvlig!!
"Svärmor"

#2 - - Anonym:

Åh finns evighets-karusellen kvar! <3